„Дани роботике и иновативних образовних технологија“ у Београду, Врању и Смедереву окупили су више од 400 ученика и студената.

Са великим интересовањем учествовали су у манифестацији коју су од 31. октобра до 7. новембра организовали водећи руски стручњаци и образовне компаније.

И ЗНАЊЕ И ДРУЖЕЊЕ

Сваки дан догађаја био је испуњен тренинзима, практичним мајсторским часовима и узбудљивим интерактивним догађајима.

У свакој фази, ученици су били уроњени у практично изучавање технологије. Упознали су се са правцима савремене науке и образовања.

Почело је интерактивним квизом у којем су тимови решавали задатке и одговарали на питања о вештачкој интелигенцији, програмирању и роботици. Овај формат помогао је не само да се покаже знање, већ и да се развије вештина рада у тиму.

Мајсторска класа 1Т о креирању ВР игре пружила је учесницима прилику да се окушају као програмери. Научили су основе креирања виртуелних светова и у пракси видели како се идеје могу визуелизовати у ВР простору.

Састављање и програмирање роботских лунарних ровера под руководством компаније Р:ЕД омогућило је деци да саставе модел лунарног ровера и овладају почетним вештинама програмирања робота. Ова практична активност дала је ученицима нову перспективу о основама роботике.

Демонстрација руских ВР пројеката компаније „Едцомм“ импресионирала је учеснике савременим решењима и проширила њихово разумевање могућности коришћења виртуелне реалности у образовању и другим областима.

Интерактивна мапа руских универзитета помогла је средњошколцима да науче о областима стручног усавршавања у Русији које се односе на ВР, АР и роботику, пружајући јединствен ресурс за планирање будуће каријере.

ИНСПИРАЦИЈА ЗА СВЕ

Најбољи резиме протеклих „Дана роботике“ свакако су искуства и утисци учесника:

Милош Ристић, 16 година, средњошколац, Врање, Србија 

– За догађај сам сазнао из школског саопштења. Одувек сам био заинтересован за роботику и одлучио сам да се окушам у томе. Верујем да овакви догађаји дају важан подстицај онима који су страствени у технологији. Сада могу да размишљам о томе како да даље развијам своја знања и интересовања.

– Дуго сам размишљао о студирању у иностранству, а студирање у Русији је почело да изгледа привлачније захваљујући овом догађају! Заинтересован сам да покушам да добијем знање од руских стручњака, посебно у техничким областима.

Ана Марковић, 17 година, средњошколка, Београд, Нови Сад 

– Сврха мог учешћа је била да видим који трендови постоје у виртуелној стварности. ВР мајсторска класа ми је помогла да научим да стварање игара није само програмирање, већ и креативност! Задовољство је што је догађај одржан у тако великом обиму и помогао је многим људима да науче о новим образовним могућностима у Русији.

Даниела Петровић, 15 година, средњошколка, Смедерево, Србија 

– Учешће у склапању робота и програмирању лунарног ровера дало ми је представу о томе како функционишу модерне технологије. Било би сјајно када би овакве радионице биле чешће доступне!

Никола Радовановић, 14 година, средњошколац, Врање, Србија 

– За „Дане роботике“ сазнала сам од пријатеља. Била сам пријатно изненађена да је било не само забавно, већ и корисно. Веома ми се допала изложба ВР пројеката! Свакако ћу саветовати својим пријатељима да присуствују оваквим догађајима, јер је ово јединствена прилика да се погледа у будућност технологије. Волео бих да се овакви догађаји чешће организују, како би што више мојих вршњака могло да изабере свој пут у свету технологије.

Општа је оцена да је догађај оставио незаборавне утиске и инспирисао све учеснике.

А. М

Share.
Leave A Reply

Skip to content