Пословно удружење Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ покренуло је заговарачку иницијативу „ЗА садржаје за младе“. Повод за ову иницијативу је то што је из средстава којима се суфинансирају пројекти из области јавног информисања врло мало новца намењено информисању младих.
– Анализа коју смо урадили обухватила је податке из 10 градова и општина. Она показује да су током 2018. и 2019. кроз конкурсе за суфинансирање пројеката производње медијских садржаја посматране локалне самоуправе медијима кроз конкурсе расподелиле укупно 283.392.000 динара из локалних буџета. Нажалост, тек 5,67 % тих средстава било је намењено за информисање младих, каже Снежана Милошевић, генерална секретарка ПУ „Локал прес“.
Овај податак је поражавајућ ако се има у виду да млади узраста од 15 до 30 година чине 16,5 % популације у 10 посматраних локалних средина (Бор, Чачак, Лозница, Крушевац, Краљево, Рашка, Сремска Миртовица, Шабац, Варварин и Врњачка Бања).

Снежана Милошевић

– Податке до којих смо дошли представићемо локалним самоуправама уз подршку младих из локалних средина. Наша идеја је да део средства које градови и општне већ издвајају за информисање усмере на креирање садржаја за младе. ПУ „Локал прес“ у томе може да пружи комплетну подршку локалним самоуправама, како у креирању непоходних докумената на основу којих ће одлука бити донета и спроведена кроз локалне буџете, тако и у обучавању локалних медија за креирање садржаја за младе и укључивање младих у редакције, каже Милошевић.

Удружење „Локал прес“

Пословно удружење Асоцијације независних локалних медија „Локал прес” чине 52 локална медија. Удружење постоји 25 година и активно ради на подизању нивоа слободе медија и говора кроз унапређење капацитета локалних медија и медијске регулативе.
Заговарачка иницијатива „ЗА садржаје за младе“ спроводи се у оквиру програма „Активни грађани – боље друштво: заговарањем ка сарадњи и демократском развоју Србије“ који реализује БОШ, уз подршку америчког народа путем Америчке агенције за међународни развој (УСАИД)..

Да међу младима постоји потреба за медијским садржајима који су управо њима намењени показала је и анкета коју су, током августа 2019. године, спровели млади волонтери ПУ „Локал прес“ међу својим вршњацима. Резултати ове анкете показују да 90,4% младих сматра како у медијима нема довољно садржаја за младе.

– Зато сматрам да ће иницијатива „ЗА садржаје за младе“ допринети да млади више размишљају о овом проблему и покрену се како би допринели да његовом решавању, каже Јована Јовић, бруцошкиња на Факултету организационих наука и оснивачица портала за младе „Yоуth wibes“.
Поред Јоване Јовић, кампањи „ЗА садржаје за младе“ прикључило се још четрдесетак средњошколаца и студената из 15 градова и општина Србије, а подржало је и Министарство културе и информисања Републике Србије. Министарство културе и информисања, које се бави системским развојем у области медијске писмености и координацијом активности међународних и домаћих актера у овој области, подржава улогу Пословног удружења Асоцијације локалних и независних медија „Локал прес“ у заговарању бољег информисање младих у локалним заједницама у Србији.

Share.

Comments are closed.

Skip to content