![](https://recnaroda.co.rs/wp-content/uploads/2025/02/img670-scaled-e1739261849917.jpg)
После скоро 40 година у станицу Пожаревац је дошао нови електромоторни воз. Иначе, први електромоторни воз из Русије дошао је у Пожаревац на Дан ослобођења, 15. октобра 1984. године.
Нови воз који је стигао из Швајцарске, дугачак је 77 метара, развија брзину од 160 километара на сат, а опремљен је клима уређајем, видео надзором и разгласом, модерно је дизајниран, са аутоматским вратима. Реч је о нископодном електричном возу из серије 413/417 компаније Штадлер из Швајцарске. Овај модерни четвороделни воз омогућиће бржи, комфорнији и еколошки превоз путника на релацији Пожаревац – Смедерево.
Први воз у Пожаревац је стигао 1910. године, превозио је путнике на релацији Пожаревац – Дубравица, а од 1912. до Петровца на Млави. Његова ширина колосека је била свега 76 сентиметара. Пожаревац је са државном железницом повезан 1920. године изградњом пруге Пожаревац – Мала Крсна која је 1939. продужена до Кучева, а 1958. до Мајданпека да би тек 1972. године источна пруга била потпуно спојена, до Бора и Мајданпека.
Последњих дана 1969. Затворена је уска пруга за Петровац и Дубравицу, а овај период обележили су шинобуси и велике гужве по железничким станицама. Потпуна реконструкција пруге и електрификација уследила је осамдесетих година, када је стигао и први електромоторни воз.