У пожаревачком Центру за културу, 3. априла, представљена је књига „Птица на гозби“, аутора Небојше Брадића. Ова књига садржи белешке о свету позоришта и свету у позоришту и представља издање Стеријиног позорја за 2024. годину.
Промоција књиге је организована као део пратећег програма овогодишњих Глумачких свечаности.
Белешка је новинарски жанр, али како истиче проф. др Миливоје Млађеновић, ово није белешка већ есејистичка књига којом аутор жели да заведе човека.

-У дванаест поглавља сврстане су 44 белешке углавном уједначеног обима и тематски су разнолике, од белешки о режији, до сродних фрагмената о глуми, театру и оних дисциплина које су у суседству позоришта: књижевност, социологија, психологија, антропологија… Говори се о уметничким, друштвеним и опште људским темама, као и онима које се тичу најскривенијих закутака људскога бића, казао је професор Млађеновић.
„Птица на гозби“ је резултат ауторових вишедеценијских размишљања. Брадић није само позоришни редитељ, већ према речима театролога Мирослава Радоњића, он је један ерудита који део својих искустава предочава у овим есејима. То су есеји који су настајали дужи низ година.
-Небојша Брадић је између осталог био уредник културне редакције на РТС-у, био је селектор и члан жирија фестивала, аутор неких драматизација, редитељ многобројних представа, директор позоришта и министар културе својевремено. То су врло важне ствари које треба знати пре него што се узме ова књига да се чита, зато што све оно што је део његових делатности уназад неколико деценија, мали делић можете да прочитате у овој књизи, истакао је Радоњић.
Као један од примера прапозоришта нашла се и белешка о Русаљкама из Хомоља.
-Позориште је део свакодневног живота. То је део ваших живота и са овом књигом као неком врстом малог водича можете да неке ствари проверите, али и гледањем сваке позоришне представе. Због тога ми који смо цео живот посветили позоришту, трудимо се да позориште учинимо живим онолико колико је то живот сам, рекао је аутор.
Директорка Центра за културу Галина Перић је нагласила да је Брадић познат по свом редитељском опусу и ван Србије.
– То су режије не само позоришних представа, већ и мјузикала, балета, опера, тако да је скоро у свим музичким и позоришним жанровима оставио велики траг, закључила је директорка.
Д.Динић
Фото: Бојан Николић