Узимајући у обзир последице мајских трагедија, а у циљу обезбеђења континуитета у образовно – васпитном раду, Министарство просвете је свим школама прошле седмице упутило Смернице за организацију и реализацију образовно – васпитног рада у основним и средњим школама у новој школској години са посебним нагласком на унапређивање  васпитног рада са ученицима. 

     Према наводима из саопштења министарства, основни циљ образовно – васпитног рада у школској 2023/2024. години представља развој позитивних људских вредности код ученика и унапређивање односа заснованих на међусобном поштовању, сарадњи и солидарности уз уважавање различитости. Смерницама су предвиђене следеће активности:

  • Први наставни дан организовати кроз разговор са ученицима како би се упознали са планом рада и покренули заједнички разговори са свим актерима школског живота;
  • Tоком прве наставне недеље организује се тематска настава, са радионицама и другим активностима усмереним ка неговању емпатије, вредностима међусобног поштовања, сарадње и солидарности, уз уважавање различитости;
  • У другој  наставној недељи наставници треба да спроводе иницијално процењивање у оквиру појединачних предмета, програма наставе и учења и врше даље планирање образовно – васпитног рада у складу са резултатима иницијалног процењивања;
  • Школе су у обавези да годишњим планом предвиде самовредновање рада у областима квалитета  – Подршка ученицима  i Eтос (општа атмосфера у школи – толеранција осећај заједништва, добри међуљудски односи, осећај безбедности, брига о ученицима, партнерство са родитељима, добра комуникација…) Самовредновање ће се реализовати у првом полугодишту како би спровођење акционог плана унапређивања Подршке ученицима и Етоса  спровели  почетком и током другог полугодишта; 
  • Током септембра спровешће се и процена адаптације за ученике петог разреда основне школе и првог разреда средње школе, на нову средину; 
  • Завод за унапређење образовања и васпитања у складу са циљевима образовно – васпитног рада у новој школској години, креирао је нову слободну наставну активност за ученике  од петог до осмог разреда основне школе – Врлине и вредности као животни компас;

     У средњим школама посебна пажња биће усмерена на изборне програме којима ће се подржати развој позитивних људских вредности; 

  • До краја првог полугодишта школе ће заједно са ученицима и родитељима креирати идентитет – мото  тако што ће се дефинисати заједничке вредности, очекивана понашања и исходи у складу са утврђеним идентитетом. Током школске године пропагираће се и охрабривати понашања ученика, наставника и родитеља према дефинисаном идентитету школе, а он ће се континуирано обогаћивати и промовисати како у настави тако и ван школе.
Share.

Comments are closed.

Skip to content