2021-07-03T10:37:31+02:00 4. јула, 2021. 09:08 |

Ања Петковић

Ања Петковић је матуранткиња Пожаревачке гимназије на природно-математичком смеру. Себе описује као отворену, искрену особу пуну позитивне енрегије, али и емпатије и особу која је увек ту да пружи савет и саслуша. Радује се када се радују људи око ње и ужива у свим успесима њој драгих особа.  

Највише је занимају друштвене науке попут историје, социологије, устава и права грађана, психологије и географије. Они јој помажу да више разуме свет око себе и људске односе, а неки од њих су јој и одлична основа за Правни факултет који планира да упише. Занима је политичка слика света. Пита се често зашто долази до сукоба у свету и  који су узроци неслагања људи и нација?  

Највише воли да учи слушајући, па су јој Јутјуб, сајтови на интеренту и филмови добар извор за учење нечег новог. Ања је „ноћна птица“ и најбоље учи када сви спавају и влада потпуна тишина. Циљ јој је да своје вршњаке подстакне да се увек боре за себе, али и да улажу труд и раде на себи. Такође, важно је и да искористе свој максимум, али и да се одморе када је то неопходно, сматра Ања. 

Професорка социологије Ана Трајковић каже о Ањи: 

– Ања је ученица која је на првом часу указала на то да ће својим присуством допринети квалитету наставе. Тако је и било. Ако бих, као наставник, могла да бирам сарадника за своје предмете, сигурна сам да би она била прави избор. У неку руку и јесте била мој „асистент“ на часу. Наизглед нежна и крхка, Ања носи сјајну енергију и снагу. Самоуверена је, директна, радознала и велики борац. Свестрана је и веома посвећена личном развоју, што показују њена постигнућа током досадашњег школовања. Има велика очекивања, оправдано, с обзиром на вештине и знања које поседује. Желим јој свако добро у даљем школовању и верујем да ће будуће колеге и сараднике инспирисати и подстаћи да буду најбољи, јер у њеном присуству другачије не може.

Током школовања у Пожаревачкој гимназији Ања је учествовала у многобројним активностима и манифестацијама. Као члан драмске секције играла  је у  представи „Међулушко благо“ и освојила другу награду на државном нивоу у Крагујевцу, док је истом представом на Међународном фестивалу сценског стваралаштва у Лебану освојила прво место. У школском оркестру свирала је виолину.

Све четири године била је члан Ученичког парламента и активно учествовала у његовом раду. Иницирала је и реализовала активности и у време пандемије коронавируса. Завршила је обуку за вршњачког медијатора и похађала семинаре за средњошколце „Млади за мир“ у Сомбору и Сарајеву. Представљала је школу на Сајму образовања „Путокази“ у Новом Саду, а са одељенским тимом пласирала се у полуфинале такмичења „High School Case Competition  2020“, у организацији ФОН-а.

Одељењски старешина и професорка математике Миланка Мојсиловић рекла је о Ањи: 

– Ања поседује развијене радне навике, самодисциплину, самокритичност, самопожртвовање, одговорност и одважност. Сматрам да ће и даље све важне одлуке у свом животу доносити сама. Као што осећа одговорност према себи, Ања осећа и одговорност према друштву и свету у коме живи. Ања жели да тај свет буде лепши и она ће све учинити да га таквим и учини. Ању видим као великог филанторпа и алтруисту пред којим стоје велики иазазови, за које сам сигурна да је спремна. Наравно, као и увек, одлуку да крене једним или другим путем, Ања ће донети сама и биће, свакако, и успешна и срећна у свему што одлучи.

Највише воли да шета по природи, учествује у организованим пешачким турама или у сопственој организацији са другарицама. Воли да се игра са својом куцом, гледа серије и филмове. Обожава да прати кулинарске емисије, иако је почетник у тој вештини.  

Ањин отац, Небојша Петковић каже да ослушкује њена интересовања и да је подржава у свим активностима које је занимају. Сматра да је она неко ко цени праве људске вредности и да је веома посвећена важним друштвеним и хуманим питањима.

Пожаревачка гимназија за Ању је место на коме се осећала своја, где је стекла нова знања и вештине, место где је стекла нова и учврстила стара пријатељства и уживала у ваннаставним активностима.

Марија Костић, школски психолог