2020-05-19T20:42:28+02:00 19. маја, 2020. 18:20 |

До знања упркос пандемији

ПОВОДОМ ДАНА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ „СВЕТИ САВА“ У ПОЖАРЕВЦУ

Mарт, април и мај су у дугој историји постојања Основне школе „Свети Сава“ у Пожаревцу, месеци када се сви у њој припремају за обележавање Дана школе, 19. маја. Ове године те припреме одвијале су се у сенци стрепње од последица епидемије изазване коронавирусом са којом се први пут сусрела и још увек бори читава Планета Земља.


Човек, међутим, не би био то што јесте да не уме да се снађе у свакој ситуацији ма колико она била тешка и непредвидива.  Управо ову чињеницу, у предвечерје прославе 109. рођендана школе „Свети Сава“, истакла је на почетку разговора за „Реч народа“ директорка Маргарета Секуловић.

 Март без такмичења

        – Настава на даљину и од куће, бар када је у питању ОШ „Свети Сава“  омогућила је један нов квалитет у оспособљавању наставника. Била је то прилика да наставници самоиницијативно похађају бројне стручне он лајн семинаре и да се, поред бављења наставом и учењем ученика и сами стручно усавршавају тако да „скоро да нема ни једног запосленог у школи који себи на овај начин није обезбедио најмање један сертификат  што је за сваку похвалу, каже директорка која се за резултате постигнуте у овом тешком периоду, осим наставном кадру, захвалила и ученицима и њиховим родитељима и свима у школи, стручним сарадницима, секретару, рачуноводству, помоћном особљу. Сви су имали заједнички циљ: да Ковид -19 превазиђу са што мање  тешких и трагичних последица. Остаће, међутим празнина што у време коронавируса нису одржана планирана такмичења, март је одувек био месец са највећим бројем такмичења ученика. Основна школа „Свети Сава“ је у овом периоду пропустила домаћинство два општинска такмичења: Књижевну олимпијаду и Општинско такмичење из биологије. Најбољи ученици нису успели да провере и одмере своја знања не само у наставним предметима већ и у спортским и другим изазовима. А било је и кандидате за учешће на републичким такмичењима за која су, нажалост,  остали ускраћени.   

 

                                             НАСТАВА НА ДАЉИНУ – НЕШТО НОВО И КОРИСНО 

       -Ова школска година биће упамћена као посебна због епидемије и увођења ванредног стања због коронавируса. После свега што смо прошли могу да кажем да сам изузетно поносна на своје наставнике и ученике и задовољна њиховим радом и постигнућима у условима ванредног стања и у реализацији  и организацији наставе на даљину. За све нас била је то  велика новина, буквално у току једног дана имали смо обавезу да се преоријентишемо на нов начин учења. Ми смо школа којој гравитирају и ученици слабијег материјалног стања па сви не поседују сви неопходну технику за праћење наставе на даљину. Ипак смо се и у таквој ситуацији снашли и у наставу укључили и те ученике. Штампали смо материјале и достављали их родитељима, а они затим својој деци. Такође, од Министарства просвете, а и у оквиру  Пројекта „Партнерство за праведно и квалитетно образовање“ у који смо се укључили као једна од три школе у Србији, добили смо одређени број мобилних телефона са картицама и неколико таблет рачунара и све то проследили ученицима да прате наставу. Нагласила бих још један аспект рада наше школе у тим условима, а то је реализација наставе за полазнике у оквиру основног образовања одраслих, који су такође били укључени у вибер групе и тако  комуницирали са својим наставницима.  Наша школа такође, спроводи и образовање одраслих у мушком и женском затвору, у којима су током трајања ванредних мера биле на снази посебне мере заштите. Пошто  нисмо могли да одлазимо у ове установе, наставу смо реализовали преко штампаних материјала  достављаних  преко васпитача сваком полазнику на име и презиме. Они су нам те материјале, по решењу задатака враћали, каже директорка која подсећа да ће трећи циклус основног образовања одраслих ускоро завршити 47 полазника. 

       Преко различитих платформи за учење, вибер група и посредством сајта и веома посећене фејсбук странице, школа је у протекла два и по месеца упркос ванредном стању живела, радила, свакодневно контактирала са својим ученицима и родитељима. 

Маргарета Секуловић

        – Наставници су редовно слали своје оперативне планове рада укључујући и рад на часовима реализованим на РТС-у, о свему је вођена редовна и уредна евиденција у електронским дневницима.  Организовали смо неколико састанака преко наше групе, одржавали  седнице одељењских већа, па и  седницу Наставничког већа, контактирали са Саветом родитеља преко мејлова, једном речју настојали смо да будемо у сталној комуникацији са свима јер смо само тако могли нешто да урадимо, да ништа од активности не пропустимо. Чак смо електронским путем добили и сагласност од Савета родитеља за уџбенике које је требало одабрати за други и шести разред јер ће се у следећој години користити нови програм наставе у трећем и седмом. Морам да похвалим све наставнике и ученике који су се максимално ангажовали да се путем новог вида наставе и организације рада стекну потребна знања и да нам ђаци буду спремни за наредну школску годину, која ће се, надам се, реализовати у нормалним околностима, напоменула је Секуловић.

 

 Награде неће изостати

      Поводом Дана школе и ове године биће награђени ученици који су између два рођендана освојили једно од прва три места на свим нивоима такмичења на којима су учествовали, од општинских па до републичких. Награде ће бити уручене када и сведочанства и ђачке књижице. То је пракса ове школе. Такође, биће снимљен и један краћи документарни филм о раду школе и представљен јавности посредством друштвених мрежа и сајта школе.

 

      Поводом  Дана школе, као и сваке и ове године објављени су конкурси, Ликовни под називом „Моја школа“ и Литерарни на тему „Кад нисам у својој школи“. Најуспешнији ђаци на литерарном конкурсу „Кад нисам у својој школи“ су Никола Трубарац 4/1, Немања Михајловић 3/2, Андрија Цветковски 4/2, Андреа Јецић 5/1, Софија Живић 6/1, Ива Милојевић 6/2. На ликовном конкурсу „Моја школа“ победници су Вук Ђокић 2/3, Наталија Сегер 4/1, Никола Симић 1/2, Милица Васић 6/3, Андреа Јецић 5/1, Наталија Алексић 5/1 и Ена Миленковић 5/3. Такође, похваљени су сви ученици који су послали радове. Најбољи аутори биће награђени књигама, а награде уручене када и ђачке књижице односно сведочанства о завршеном разреду. 

ПРВАЦИ И ОСМАЦИ

        У школи се тренутно спроводе и активности везане за упис ученика осмих разреда у средње школе. Било је неопходно формирати базу података са општим генералијама ученика  и оценама из шестог и седмог разреда. Онако како је препоручено из надлежног министарства и уз придржавање свих превентивних и  хигијенских мера, биће организовани пробни завршни и завршни испити.  

      Поред припрема осмака за упис у средње школе, актуелан је и упис ђака првака рађен електронским путем, преко  сајта школе. Према речима директорке, интересовање за упис у ову школу је велико, очекивања су да се упишу три одељења првака у матичној школи у Пожаревцу и једно издвојено одељење у Ћириковцу. Новина је да ће од септембра нове школске године, школа организовати продужени боравак  зашта је све већ припремљено. 

 

Година пројектне документације 

        Када су инвестиције у питању у овој школи су настављени и завршени радови из прошле године на уређењу прилаза односно стазе поплочане бехатон плочама. У свим школским просторијама прошле године замењени су подови. Опредељење је да се ове године средства преусмере на израду пројектне документације за реконструкцију и реновирање школских објеката. У том правцу биће усмерене све јавне набавке јер када се обезбеде пројекти онда је могуће и аплицирати не само код локалне самоуправе већ и на конкурсима било којих инвеститора па и Канцеларије за управљање јавним улагањима. Иначе, школа тренутно чека резултате конкурса на којима је учествовала код НИС-а и Министарства правде.

 

        Оно по чему се ова школа разликује од осталих свакако је њено учешће у бројним пројектима. Један од њих је и Пројекат „Еразмус плус“. Ове године је од 9. до 16. марта био предвиђен боравак Пожаревљана у Истанбулу, у партнерској школи заједно са школама из Хрватске и Португалије са којима учествују у заједничком пројекту стратешког партнерства „Идентично различити“, али је одлазак због пандемије одложен.

        -Пројекат се, међутим  наставља и то није једини пројекат који тренутно реализујемо. Врло нам је значајан и Пројекат „Партнерство за праведно и квалитетно образовање“ у коме је наша школа носилац, а партнери на градском нивоу су јој основне школе „Доситеј Обрадовић“  и „Вук Караџић“.  Са поносом истичем да смо једна од три школе у Србији која је изабрана за носиоца пројекта чији је финансијер Швајцарска. Траје три пута по три године, укупно девет година, а за циљ има равноправно, праведно и квалитетно партнерство у образовању почев од уписа па до обезбеђења подједнако добрих услова рада у свим школама.  Што се наше локалне средине тиче могу рећи да се доста улаже у школске просторе и њихово опремање, да су реализоване бројне капиталне инвестиције, завршили смо са новим крововима, са заменом старих прозора и унутрашње столарије, међутим увек има још нешто што треба урадити у смислу одржавања оствареног нивоа квалитета, сматра Маргарета Секуловић.