2018-05-31T09:25:53+02:00 31. маја, 2018. 09:25 |

МАЛО ЦРНИЋE: Представљен концепт дуалног образовања

             Основна школа „Моша Пијаде“ у Малом Црнићу у сарадњи са костолачком Техничком школом са домом ученика „Никола Тесла“ и компанијом „MR Engines“, протекле среде, организовала је презентацију дуалног система образовања. Циљ је да  мали матуранти и ученици које то чека наредне године сазнају нешто више о образовним профилима, предностима наставка школовања по дуалном моделу, као и о важности  реформе средњег стручног образовања у Србији.


             Председник Општине Мало Црниће Малиша Антонијевић истакао је да је дуални модел стручног усавршавања систем едукације у којем ученици средњих стручних школа похађају део наставе редовно у школи, док остатак времена проводе на стручној пракси, која се одвија у различитим предузећима.

             -Доласком МР групе у Општину Мало Црниће увидели смо потребу да се дуално образовање уведе код нас због потреба тржишта, у смислу кадрова за наредни период, а и планирања образовне политике. Није прошло много времена од довођења инвеститора и санирања разрушених објеката бивше Фабрике тестенина, а већ имамо запослене раднике у сада „MR Engines“  и нормалан след догађаја је управо и ово представљање Техничке школе из Костолца, која је заједно са представницима инвеститора постигла договор око школовања и стварања кадрова за наредни период. Општинско руководство поздравља овакав вид сарадње, а наравно захвалност одајемо и једном од иницијатора данашњег скупа, заменику директора ОШ „Моша Пијаде“ Наташи Угриновић, јер је то управо брига за све оне ученике који не упишу четворогодишње средње образовање, већ се опредељују за трогодишње образовање, или оваквним дуалним образовањем стекну услов за самозапошљавање и остану да живе и раде у својој општини, казао је Антонијевић.

             Представник РПК Браничевског и Подунавског управног округа Јасна Јовановић истиче да је дуално образовање модел реализације наставе у систему средњег стручног образовања и васпитања у коме се кроз теоретску наставу вежба у школи, а кроз рад код послодавца стичу потребне компетенције, вештине, способности и знања.

             -Задатак Привредне коморе је да у свакодневном контакту са привредним  друштвима долази до сазнања која су то дефицитарна занимања која су њима потребна, а нема их тренутно на Заводу за запошљавање и самим тим не могу да обављају свој процес производње или рада. Са друге стране, када дођемо до тих сазнања наш задатак је да анимирамо ђаке, родитеље, да им укажемо који су то профили и могућности да што пре дођу до посла ако се школују по дуалном систему. Ученици који заврше средњу школу по систему дуалног образовања добијају квалитетну обуку, функционално и употребљиво знање, добијају могућност да што пре дођу до посла, а осим тога могу да развију предузетнички дух и имају позиције самозапошљавања. У прошлој години по моделу дуалног образовања отворено је 7 образовних профила на територији Браничевског и Подунавског управног округа, за ову школску годину је одобрено 5 профила, од чега један  у Костолцу. Надам се да ће наредних година број профила које уводимо по дуалном систему образовања бити већи и да ће послодавци, ученици, родитељи и целокупно друшвто бити свесни које су предности оваквог модела школовања, казала је Јасна Јовановић.

                                           ШКОЛА ПО МЕРИ ПРИВРЕДЕ

             Директор Техничке школе др Горан Несторовић је нагласио да се у овој образовној установи поред основног образовања врши и преквалификација, доквалификација,  специјализација и обука, тако да су покривени сви могући нивои стручног оспособљавања и припреме за даље школовање, односно за укључивање директно у рад. Техничка школа данас има 805 редовних и 420 ванредних ученика и представља регионалну установу спремну да образује кадрове за потребе локалне привреде, односно спремна је да директно сарађује са својим социјалним партнерима.

             -Наша школа је најуспешнија пре свега код образовних профила трећег степена, занатских профила, а касније смо се доказали у формалном образовању, у образовању техничарских смерова, где наши ученици претежно настављају школовање на високошколским установама. Код занатских занимања, ми смо са Немачком агенцијом за сарадњу у дуалном образовању дали предлоге да школујемо електричаре и механичаре моторних возила, а убудуће планирамо и школовање заваривача. Министарство просвете као носилац комплетног пројекта је прихватило то и укључило је Техничку школу у систем дуалног образовања. Ове школске године планирамо да упишемо 30 ученика на смеру механичар моторних возила по елементима дуалног образовања и покушаћемо са нашим социјалним партнерима да унапредимо и осавременимо овај смер. На овај начин ученици ће већ у другој години средње школе бити директно укључени у рад компанија, моћи ће да уче вештине, технике и након завршетка школовања најуспешнији ће остати да раде у тим компанијама. Очекује се максимална посвећеност ученика у процесу образовања и на овај начин планирамо да у МР групи у Малом Црнићу практично преселимо практичну наставу, рекао је Несторовић.

             Генерални директор „MR Engines“ Милан Рајковић наглашава да је жеља његове компаније да деца која уписују и завршавају школу остану у земљи и посвете се послу којег могу добити у Малом Црнићу.

             -Захваљујући разумевању председника Општине за неке наше потребе ми смо изабрали ову средину да преместимо један део наше производње. Кроз дуално образовање које смо ми препознали као покретач свега, мислимо да можемо заједно са Техничком школом да едукујемо и након три године школовања оспособимо људе за једну лепу будућност. Наравно, нама је циљ да људи са овог подручја остану и буду део нашег колектива, али то ће  у многоме зависити од тога колико ће се та будућа генерација која уписује Техничку школу посветити и волети посао који раде, закључио је Рајковић.

             После завршетка презентације компанија „MR Engines“ је донирала спортску опрему спортским екипама Основне школе „Моша Пијаде“ у Малом Црнићу.

                                                                                                                                      Д.Динић