2021-05-22T10:56:06+02:00 22. маја, 2021. 10:56 |

Милан Пауљевић

Милан Пауљевић матурант је Пожаревачке гимназије природно- математичког смера. Посреди је вредан, искрен, истрајан и амбициозан момак. Био је радознао још од раних школских дана када је показао интересовање за математичке задатке, које је са лакоћом решавао. У том тренутку  рођен је и његов такмичарски дух.  Другови у њему пре свега виде пријатну и драгу особу, сигурност, разумевање и помоћ коју пружа не само у вези са школским обавезама него и у различитим животним изазовима.  Откако је почео да се школује, његово интересовање окренуто је природним наукама, а посебно математици. Током школовања у гимназији све четири године учестваовао је на математичким такмичењима, а као матурант пласирао се на државно такмичење. Исход тог такмичења биће нам познат у мају текуће године. На Математичком турниру градова у Смедереву, са екипом математичара наше школе освојио је друго место.  

Осим математике Милан воли и физику и информатику, а у Истраживачкој станици Петница опробао се на семинару хемије. Код природних наука му се допада то што може да примени знања из њихових различитих области и логику у многим сферама живота. Милан воли да учи у друштву јер му је тако занимљивије и није монотоно. То је и добар начин да се узајамно помажемо приликом учења и учимо једни од других.

Његово мишљење је да би ученици боље учили применом практичних експеримената из предмета као што су биологија, физика или хемија. Тако би лекције биле занимљивије и више ученика би се заинтересовало за те предмете.

Професорка математике и одељенски старешина рекла је о Милану:

азмишљајући о Милану, сетила сам се бајке „Со вреднија од злата“, јер је он баш као та со, без ње нема живота, а сви је подразумевамо суптилна је, ненаметљива, суштинска NaCl. Ако одредимо број атома у овом једињењу, добићемо број 2, који је опет као Милан број хармоније, симетрије, равнотеже. Милан је увек ту, доследан и неопходан, прецизан и ненаметљив, скроман и пристојан. Уосталом, путем бинарног кодирања, број 2 обезбеђује погонски систем за функционисање данашњег света, баш као и Милан. И за крај… Да, скромност је боја врлине, али не по цену подразумевања. Некада треба подсетити људе ко смо.

Миланови отац и  мајка, Мирослав и Елизабета Пауљевић, сматрају да је њихов син друштвен, зрео и одговоран. Такође, реклу су нам је да је Милан систематичан, има став и да је одличан тимски играч. Што је изазов који себи постави већи, и његова мотивација расте, и у томе се огледа његова упорност да стигне до врха и тамо остане. С обзиром на то да му је математика омиљени предмет, родитељи су се трудили да му омогуће квалитетну литературу из те области како би могао да надограђује своје знање. Милан слободно време проводи са пријатељима, воли дружења и изласке. Тренира у теретани и игра фудбал. Едукује се о здравој исхрани до које држи. Телевизију не прати, а интерент користи како би читао занимљиве чланке из области које су  му блиске.

Сматра да су му предмети попут филозофије, социологије и устава пробудили политичку и социјалну свест, али и да његова  генерација није довољно упозната са економском страном живота и неким основним појмовима из те области.

Професорка физике Зорица Алексић рекла је о Милану:

 Милану Пауљевићу предајем физику четири године. Милан је изузетно интелигентан и одговоран младић, вредан и истрајан у раду, а опет све то постиже са невероватном лакоћом. Добар је контролор и саветник на часу јер брзо уочава моје грешке на табли, али их коментарише врло скромно и суптилно. Лепо је васпитан и са много поштовања се односи како према вршњацима, тако и према професорима. Надам се да ћемо се њиме поносити и у наредним годинама.

У наредних неколико година себе види на Eлектротехничком факултету у Београду како изучава и бави се оним што га занима. Дакле, себе види  у ИТ сектору као програмера.

Милан сматра  да је  Пожаревачка гимназија савршена основа за било које занимање или наставак школовања  јер ученицима пружа потребно знање за готово сваки сектор рада. Гимназијски програм је јако опширан и даје нам могућност да се остваримо у свим пољима, како друштвених, тако и природних наука. 

Марија Костић, школски педагог