2021-05-08T09:17:25+02:00 8. маја, 2021. 09:17 |

Образовање у новим околностима

Последњих годину дана живот и рад на целој планети одвијају се у ванредним околностима. У свим сферама траже се путеви и  решења за рад,  уз много наде да ће нови дани донети ослобађање читавог света из окова пандемије. 

У тим и таквим околностима школе су се нашле пред великим изазовом: организовати , наставу уз примену нових технологија за које су и школе и наставници и ученици имали врло мало или нимало техничких предуслова.



Пожаревачка гимназија успела је да прилагоди наставу новонасталим моделима и актуелним трендовима, не одустајући од свог концепта – образовања и васпитања по мери човека XXI века. У том процесу помогли су добра организација и визионарско планирање, тако да је школа пре пандемије опремљена рачунарима и пандемију је дочекала са 40 нових рачунара, 29 лаптоп рачунара и 9 таблета. У школи је уведен брз интернет, а у оквиру пројекта  Министарства просвете, науке и технолошког развоја у који је укључена, Пожаревачка гимназија је, након ванредног стања, повезана на АМРЕС – интеренет, Академску мрежу Србије, чиме је обезбеђен најбржи могући интернет за рад у школи.  Нова опрема и брз интернет обезбедили су потребне предуслове да настава функционише у свим моделима које је Министарство просвете планирало. 

Током рада наставници и ученици Пожаревачке гимназије сусрели су се са низом нових проблема и изазова у организацији и реализацији наставе. Након скоро годину дана рада, закључак је да најбоље решење не постоји. Постоји процес проналажења најбољег решења у свакој датој ситуацији. 

Као решење једног од проблема у реализацији наставе – вођење ученика кроз процес учења у свету формула у онлајн моделу наставе, јесте набавка потребне опреме за један број наставника за предмете математика, физика и хемија. Наиме, како је за реализацију наставе ових предмета у нормалним околностима увек потребна табла, јер има много записа, да би то било могуће и у онлајн условима рада, савет родитеља Пожаревачке гимназије, након упознавања са овом потребом у настави, обезбедио је 10 графичких табли WACOM од 10 инча. Вредност ове опреме  је приближно 100.000 динара.

Ова акција родитеља резултат је добре сарадње и разумевања свих актера школског живота чији је заједнички циљ тражење решења за унапређивање наставе. Можда је ова синергија  једна од тајни успеха Пожаревачке гимназије и њених ученика.