Челници општине Голубац планирају да ову општину на још директнији начин повежу са Румунијом, мостом који би био изграђен испред села Брњица, на месту где је Дунав најужи.

Добра воља постоји са обе стране реке. Председник Општине Голубац др Небојша Мијовић каже да су разговори вођени са представницима румунских општина Берзаска, Молдава Нова и Коронини, као и Дубравица и Темишвар.

Прво директно спајање са Румунијом од Голупца налази се код Кладова. Мијовић каже да су Румуни јако заинтересовани за овај пројекат који би донео велике економске, туристичке и културне користи. Ово би место било идеално за мост због размена роба и услуга.

Др Небојша Мијовић

Процедура која следи јесте покретање иницијативе на нивоу Округа, односно потписивање протокола о сарадњи.

  •  У просторном плану који сада радимо биће обележено место где би требало мост да се гради, а исто то ће урадити Румуни. Већ је упућен допис Министарству грађевине и надам се да ће Влада Републике Србије имати слуха да то и уради, напомиње Мијовић.

Размишљање је да се финансирање пројектовања моста обави путем пројеката прекограничне сарадње, а када је о изградњи реч, председник голубачке општине нада се да би и Европа учествовала у финансирању овако озбиљног подухвата.

  •  Надамо се да ће нашу иницијативу схватити озбиљно, те да ће се донети одлука да се изградња моста упише у Стратегију развоја доњег Подунавља. То би у ствари била веза Румуније и Србије на више нивоа, историјском, културном и економском. Голубац ће радити реконструкцију римског града изнад Голупца, те ће Голубац бити културно и историјски још богатији.
Локација на којој би требао да се гради мост

Голубац је већ годину дана повезан са Румунијом трајектом који саобраћа између Усија и Молдаве Нове и редовно хиљаде аутомобила прелази на једну и другу страну.

Планирани мост значио би и као повезница са обилазницом, која се тренутно ради до Туманског пута, али не даље.

  •  Генерални пројекат је урађен, те би било добро да се тај пут заврши баш код места где би се налазио будући мост са Румунијом. Након тог дела наставило би се даље магистралом до Кладова, која је реконструисана. На тај начин Голубац би се ослободио тешког саобраћаја.
Share.

Comments are closed.

Skip to content