2020-11-23T09:19:14+01:00 23. новембра, 2020. 09:19 |

Психофизичка припрема трудница за порођај (3. део)

Труднице ће на психофизичкој припреми за порођај, која се организује при Школи родитељства Дома здравља Пожаревац, научити шта су то контракције, како да их препознају и савладају, како да опусте мишиће.., све с циљем да науче да владају порођајем. Такође, добра физичка кондиција утиче на бржи опоравак током периода бабиња, скраћује се време потребно за враћање на стање пре трудноће и брже се успоставља нормална статика тела.


– У зависности од јачине и учесталости, контракција се најпре савладавају релаксацијом, а затим правилним дисањем, кажу више медицинске сестре Славица Здравковић, Сања Николић и Славица Николић, задужене за тренинге са трудницама.

– Труднице ће такође научити технику вољног опуштања мишића, дакле, да својом вољом опусти све мишиће, да их релаксира. То је битно јер се на тај начин штеди неопходан кисеоник и омогућава његов несметан доток до материчног мишића и плода, што је важно у свакој контракцији. Добра релаксација, добро увежбани типови дисања и савладана техника напињања чине да трудница буде психофизички спремна за порођај, кажу више медицинске сестре, и истичу да припремљена трудница уме да влада порођајем и тиме олакша себи и беби, а истовремено је сарадник бабици и акушеру.

 

Препорука струке је да се са Школом родитељства почне у првом триместру трудноће. Она је бесплатна и намењена трудницама које живе на територији Града Пожаревца, без обзира на то где контролишу трудноћу. 

Школа родитељства налази се у оквиру Службе за здравствену заштиту жена Дома здравља Пожаревац, под координацијом др Весне Лакић, специјалисте гинекологије и акушерства. Распоред активности и контакт телефони доступни су на сајту Дома здравља www.dzpozarevac.rs, а током пандемије препоруке стручњака можете пратити и путем новина и сајта „Реч народа“. 

– Добро држање је такође разлог зашто треба вежбати. Неравнотежа у снази поједине групе мишића може да доведе до неправилног положаја кичме, што је чест случај када су у питању леђни и трбушни мишићи, нарочито током трудноће и након порођаја. Да би сте одржали правилан положај кичме у седећем и стојећем положају са додатним оптерећењем, као рецимо када је беба у наручју, потребно је да мишићни тонус буде у добром балансу. Кроз вежбе, труднице ће научити како правилно да устају из лежећег положаја и заузму правилан став тела.

Међутим, у неким ситуацијама мора се престати са вежбањем:

– Ако се осети бол, у мишићима, зглобовима, грудима, глави, стомаку, потом, ако се осети вртоглавица, несвестица, убрзани рад срца, као и неуобичајне реакције бебе у смислу повећане активности морало би се престати са вежбама. Ако се и након одмора симптоми не повлаче, јавити се лекару. Труднице које имају дијастазу мишића трбушног зида могу да се спремају за порођај само треба да избегавају теже вежбе за трбушни мишић, што ће им бити предочено, истичу више медицинске сестре Славица Здравковић, Сања Николић и Славица Николић. 

А. М. 

Подршка за остварење овог пројекта обезбеђена је кроз грантове за пројекте у оквиру Другог пројекта развоја здравства Србије и Додатног финансирања за Други пројекат развоја здравства Србије преко Владе Републике Србије из средстава зајма Светске банке.

Мишљења која су овде изнета одражавају ставове аутора и не представљају обавезно и ставове Другог пројекта развоја здравства Србије и Додатног финансирања за Други пројекат развоја здравства Србије, Владе Републике Србије или Светске банке.