У ОШ „Свети Сава“ у којој се ових дана припремају да прославе школску славу Светог Саву чије име школа носи, поносни су на резултате остварене у прошлој години. Успеха је било и у наставним и у ваннаставним активностима.
Изванредне резултате ученици су остварили на градским и окружним такмичењима, на републичким из биологије и атлетике и на такмичењу „Робоинк“.
Према речима директорке Маргарете Секуловић, школа је у претходном периоду остварила међународну сарадњу захваљујући члановима Драмске секције који су пантомимичном представом наступили на међународној смотри у Марибору. Пожаревачкој публици су се, у оквиру Фестивала младих представили позоришном представом „Мување“, коју су више пута извели широм Србије.
Школа учествује и у реализацији програма „Еразмус +“. До сада је реализовала два пројекта везана за мобилност наставника.
-Пројекат „Културна традиција у савременом добу“ подразумевао је одлазак у Трансилванију. Том приликом посетили смо школу у близини града Сибијуа, која је слична нашој школи, јер поред редовне наставе спроводи и образовање одраслих, а има и једну посебну школу, која ради по посебном програму. У оквиру овог пројекта организовани су и одласци у Ирску и Италију. Све те посебне омогућавају нам да се упознамо са радом школа у другим земљама и да њихова искуства применимо у нашој средини, каже Секуловић.
„Идентично различити“
Преко програма „Еразмус +“ школа се пријавила за пројекат стратешког партнерства под називом „Идентично различити“. Новина у овој години је да у реалазацији овог пројекта, осим наставника учествују и ученици. Пројекат траје две године и конципиран је тако да се четири школе – из Пожаревца, Ровиња, Португала и Истанбула, међусобно посећују. Узвратна посета Пожаревљанима планирана је почетком септембра, у време одржавања Љубичевских коњичких игара.
НАСТАВА ЗА ОДРАСЛЕ
Прошле године учествовали су и у пројекту образовања одраслих под називом „Целоживотно учење као образовање за будућност“ у оквиру кога је троје наставника похађало курсеве у Лондону и Шпанији, на Тенерифе. Знање стечено у иностранству пренели су својим колегама у Пожаревцу и осталим школама у браничевском округу које реализују програм образовања одраслих.
У школи се увелико користи електронски дневник, због чега су све учионице „покривене“ бежичним интернетом. Електронска евиденција се једино још не води у области образовања одраслих. Процес образовања одраслих се, осим у централној школи, спроводи и у КПЗ „Забела“ и Казнено поправном заводу за жене.
-Посебно смо поносни што је наш тим за образовање одраслих учествовао у осмишљавању и креирању дневника за основно образовање одраслих, који се користи у целој Србији, нагласила је директорка и додала да је ова образовна установа специфична и по томе што наставу реализује и за ученике са тешкоћама у развоју и учењу. Ова школа иначе, има и издвојено одељење у Ћириковцу у коме се настава одвија за ученике од 1. до 4. разреда.
Подршку у свом раду имају од локалне самоуправе уз чију помоћ је прошле године током летњих месеци обновљен под у свим учионицама. Добра сарадња успостављена је и са члановима Школског одбора и Савета родитеља, захваљујући којима је реализован низ програма на побољшању услова рада.
„Мозаик“ у еко школи
У циљу развијања предузетничког духа ученика и наставника у школи је основана и веома успешно ради Ученичка задруга „Мозаик“. Како је ово истовремено и еко школа која брине о заштити животне средине нормално је што се њена задруга определила за рециклажу, односно за производе направљене од рециклажног материјала.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ
Као у свим осталим областима рада, и у образовању је развој могућ непрестаним стручним усавршавањем кадрова, у овом случају наставника. Према речима директорке редовно се организују и похађају семинари, а запосленима је на располагању и он лајн стручна литература.
-Подсетићу да смо прошле године организовали семинар под називом „НТЦ систем учења“. Наставницима и родитељима представили смо нови начин учења. Циљ је да ученици на основу сопствених искустава, на занимљив начин, савладавају наставне садржаје. Тиме се подстичу на размишљање, логичко повезивање ствари. Након семинара, у школи је формирана НТЦ секција за ученике 4. разреда. Школа је такође била укључена и у пројекат Министарства просвете „2.000 дигиталних учионица“ у оквиру кога је спроведена обука оснаживања наставника и развијања њихове дигиталне компетенције, обавестила нас је директорка.
М. П.