У основним школама у градиштанским селима Средњево и Макце одржане су едукативне радионице посвећене превенцији вршњачког насиља, намењене ученицима од 5. до 8. разреда. Ове активности представљају део шире иницијативе усмерене на јачање емпатије, ненасилне комуникације и међусобног разумевања међу младима.
Активности су реализоване у оквиру пројекта „Снага речи: Прекини круг насиља“, који је подржао Кабинет министарке без портфеља задужене за координацију активности у области родне равноправности, спречавања насиља над женама и економског и политичког оснаживања жена. Пројекат спроводи Удружење „Инклузија данас“ из Прокупља, са циљем оснаживања младих кроз едукацију и развој вештина ненасилне комуникације.
Сарадница и тренер на пројекту Ана Прелић, истакла је значај ових едукативних активности:
-Ученици су показали изузетну заинтересованост за тему вршњачког насиља, јер су свесни да се са овим проблемом може сусрести свако од њих. Кроз радионице су имали прилику да отворено разговарају о својим искуствима, стекну практична знања о начинима заштите и науче како да буду подршка вршњацима који се нађу у тешким ситуацијама. Радионице су осмишљене тако да кроз интерактивне методе подстакну ученике на активну дискусију и критичко размишљање о вршњачким односима, конфликтима и начинима њиховог решавања. Ученици су кроз практичне примере учили како да препознају прве знаке насиља, како да реагују у ризичним ситуацијама и коме могу да се обрате за подршку.
-Борба против вршњачког насиља не зависи само од школе већ од читаве заједнице. Важно је да ученици разумеју како да реагују и коме могу да се обрате за помоћ. Наша мисија је да им пружимо алате и знања која ће им помоћи да развију самопоуздање, емпатију и вештине ненасилне комуникације. Овакве активности су важан корак ка стварању безбеднијег окружења за све ученике, додала је координатор на пројекту Александра
Марковић,.
Реализатори пројекта најавили су наставак активности са циљем оснаживања младих и подстицања културе толеранције и ненасилног решавања конфликата у школским и локалним заједницама.
Извор: Општина Велико Градиште