Министарство просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије саопштило је да је од понедељка, 23. марта, отпочела са радом СОС телефонска линија 0800-200-201 за психосоцијалну подршку запосленима у просвети, родитељима и ученицима.

Наиме, због настале ситуације извршена је пренамена СОС линије која је у редовним условима имала функцију пријаве насиља у школама и подршку ученицима.

Од сада, поменута телефонска линија биће у функцији подршке за превенцију и умањење стреса у ситуацији ванредног стања које је последица епидемиолошке кризе.

Сви ученици, родитељи и запослени у установама образовања и васпитања, који сматрају да су им потребни помоћ и подршка, оснаживање у превазилажењу проблема, стреса и анксиозности у условима ванредног стања и епидемије, могу позвати наведени број телефона.

СОС телефонска линија у оквиру које су ангажована 22 дежурна саветника, психолога и педагогаотворена, активна је сваког радног дана у времену од 9 до 14 часова.

Дежурни саветници имају инструкције за упућивање корисника, када за то постоји потреба, на линије Министарства здравља, линије за превенцију суицида и посебне линије за родитеље и децу до 18 година Института за ментално здравље у Београду.

Одсек за људска и мањинска права у образовању, односно запослени задужени за заштиту од насиља, у време рада СОС телефона, пружају подршку и супервизију саветницима, прате распоред и покривеност линије и задужени су за контакт са оператером уколико за то буде потребе.

Share.

Comments are closed.

Skip to content