„Реч народа“ овом рубриком подсећа на прохујала времена пожаревачке вароши. Реч је о занимљивостима које су обележиле једно време и у овом својеврсном времеплову, сходно добу дешавања, подсећа или упознаје читаоце са личностима и догађајима који су били саставни део тадашње свакодневице.
Скупштина гради пруге -1.октобар 1927.
Скупштина пожаревачке области донела је одлуку да сама изгради пруге, што нормалног што узаног колосека,и то: Пожаревац – Кучево у дужини од 88 км, Пожаревац – Свилајнац 44 км, Чешљева Бара – Градиште 24 км. и Петровац – Мелница у дужини од 12 км. У то време пруге су се у Србије масовно градиле само је на пожаревачкој територији, и поред исказане потребе, изградња стала. Због тога је локална Скупштина одлучила да преузме иницијативу па је донела одлука да се задужи у износу од око 5 милиона долара и реализује ове инвестиције.Влада је овај план одобрила, а Уговор о изградњи закључен је са предузећем „Американ Оријент Конструкт Синдикат“.
Због епидемије коња ЉКИ у октобру – 1.октобар 1988.
Отпочеле су XXV јубиларне ЉКИ, значајне по томе што су први пут, уместо првог викенда у септембру, због епидемије грипа која се појавила код коња, одржане месец дана касније, 1. и 2. октобра те године. Одлуку је донео Организациони одбор ЉКИ по препоруци др Слободана Рашуле, председника КД „Вељко Дугошевић“.Церемонија отварања одржана је на пожаревачком Хиподрому. Манифестација је протекла у знаку 135 година Ергеле Љубичево, 100 година коњарства у Србији и 70 година постојања Југославије. Игре је отворио др Михаило Милојевић, председник Привредне коморе Србије.
Самодопринос у Пожаревцу и Костолцу – 1.октобар 1992.
Уведен је нови петогодишњи самодопринос за градове Пожаревац и Костолац. И поред бројних проблема и високе инфлације, самодопринос се одвијао релативно добро. Средства прикупљена самодоприносом употребљена за изградњу Болницу, месних заједница ова два града као и за инфраструктуру.
Изградња пута Пожаревац – Раљска петља – 5. октобар 1973.
На левој обали Велике Мораве, крај новог Драговачког моста одржана је мала свечаност поводом почетка радова на изградњи асфалтног пута чија је сврха била да повеже Пожаревац преко Мале Крсне са аутопутем Београд – Ниш код Раље, Раљске петље. Пројектована дужина пута износила је 14 км, а коловозне траке 12 м. Дебљина коловоза била је 60 цм. Радове је отворио Бранко Мирковић, председник Привредног већа Скупштине Србије. Свечаности су присуствовали радници и руководство извођача радова, ГП ,,Стиг“ и „Београда“ и бројне јавне личности.